Voorwoord
We hebben de laatste jaren steeds meer (sport)activiteiten in de MFA. Tevens is er een behoorlijke wisseling in mensen die betrokken zijn bij gebruik en/of werkzaamheden in de MFA.
Daardoor is het niet altijd even duidelijk meer, wat wel en niet mag/kan. Het is dus noodzakelijk gebleken om de regels t.a.v. het gebruik van de gymzaal en de bar weer eens op een rijtje te zetten.
Derhalve heeft het bestuur de regels en gebruik doorgenomen en waar nodig aangepast.
Onderstaand staan de belangrijkste regels naast het huishoudelijk reglement en zullen deze publiceren op de site en op publicatiebord/kantine ophangen.
Gelieve hiermee rekening te houden en met elkaar deze te hanteren.
Gymzaal
- De gymzaal kan worden gehuurd
- Men dient te allen tijde te reserveren
- Openingstijden op basis van de reserveringen
- De huur kan op basis jaarcontract of wordt per uur in rekening gebracht
- Bij sportende kinderen is er altijd een verantwoordelijke meerderjarige aanwezig
- De school en de sportverenigingen – Quick Up, combi-fit, VCA – mogen gebruik maken van de gymspullen in de afgesloten opbergruimte van de gymzaal
- Bij gebruik gymspullen deze weer op de juiste plek terug zetten (zie foto in ruimte)
Schade aan materialen melden bij het bestuur. Bestuur beslist of schade zal worden verhaald op de dader. - Probeer overlast te vermijden en zo min mogelijk tegen de grote tussenwand te trappen/gooien met ballen (daarachter kunnen ook mensen aanwezig zijn)
- Voor schade (zie huisregels)
- Laat alles schoon achter
- Indien de huisregels worden overtreden kan op verzoek van het bestuur en/of (bar)coördinator de toegang tot de MFA worden ontzegd.
Overige zaken zie huishoudelijke reglement die op de site staat
Bar
- De openings- en sluitingstijden van de bar zijn op basis van de reserveringen (zie huisregels)
- Bijna elke vereniging heeft iemand die in de horeca groep zit en dus het gebouw kan openen en bar activitieten kan verrichten
Mocht je niemand hebben voor het openen, dan dit graag bij de reservering aangeven - De meeste verenigingen zoals biljarten, koersbal, jeu de boeles, etc. regelen zelf openen/sluiten en drank
- Het team Horeca regelt de bezetting van de bar met in principe tenminste 2 personen. Betreft veelal de grotere activiteiten
Ook wanneer er doordeweeks op een avond veel vergaderingen zijn (teveel overlast voor de barvereniging) regelt team Horeca het personeel - VCA en Quick Up regelen zelf personeel voor hun (oefen)wedstijden. Doe dit wel in overleg met horeca, zodat deze de bezetting weten. horeca@agathaleeft.nl
- De bar en kantine na afloop weer verlaten zoals aangetroffen, dus alles wat gebruikt is schoonmaken en weer opruimen
- De biertap wordt alleen maar gebruikt met de grotere activiteiten, waar het team Horeca van op de hoogte is
Door de weeks bij trainingen/etc. dus geen tap aansluiten - ALLE drank en eten noteren op het daarvoor gemaakte formulier
- Flesjes drank worden zonder statiegeld verkocht en dienen te worden geretourneerd
- Geld kan in het geldkistje worden opgeborgen
- Bij grotere activiteiten waar veel geld binnen komt, kan formulier en geld meteen in de daarvoor bestemde kluis worden gedeponeerd
- Onthoud dat je hier te allen tijde te gast bent
- Al het personeel werkt hier vrijwillig. Houd hier rekening mee.
- Indien de huisregels worden overtreden kan op verzoek van het bestuur en/of (bar)coördinator de toegang tot de MFA worden ontzegd.
- Overige zaken zie huishoudelijke reglement die op de site staat
Werkgroepvergaderingen
- Indien een werkgroep in de MFA vergadert, krijgen deze 1 kop koffie/thee van de vereniging per uur vergadering.
De overige consumpties zijn voor eigen rekening.
Huisregels
- Laat alles schoon en opgeruimd achter
- Veroorzaak geen overlast voor andere bezoekers en omgeving van de MFA
- Vrijwilligers, (vaste) gebruikers en gasten hebben toegang tot de (gereserveerde) ruimtes welke zij nodig hebben voor de sport, hobby, schoolactiviteiten, algemeen bezoek of vereniging. Overige ruimtes zijn niet toegankelijk*.
- Schade aan de MFA en/of materiaal van de MFA kan op de veroorzaker worden verhaald
- De MFA is niet verantwoordelijk voor verlies of diefstal van goederen
- Het gebruik van de gymzaal is, met uitzondering van reservering, niet toegestaan
- Onthoud dat je hier te allen tijde te gast bent
- Al het personeel werkt hier vrijwillig. Houd hier rekening mee.
Reserveringen en verhuur
- Een ruimte kan worden gereserveerd of gehuurd via reserveren@agathaleeft.nl of https://agathaleeft.nl/mfa-de-agaat/
- Een ruimte voor vergaderingen, overleg of andere besprekingen kan worden gereserveerd of gehuurd.
- Een ruimte voor (kinder)feesten, jubileum of koffietafel wordt enkel verhuurd aan personen die binding hebben met het dorp*
- Bij een reservering van een ruimte spreekt men over huurder**
- Vaste gebruikers betalen geen kosten voor het gebruik van een ruimte.
Openingstijden
- Ma t/m wo open en gesloten op basis van reserveringen (uiterlijk 24:00u)
- Do open en gesloten op basis van reserveringen (uiterlijk 01:00u)
- Vrijdag en zaterdag open op basis van reserveringen. Gesloten op inzicht horecabeheerder (uiterlijk 02:00u)
- Zondag geopend op basis van activiteiten en gesloten op inzicht horecabeheerder (uiterlijk 23:00u)
- 30min voor sluitingstijd gaat, op aangeven van de horecabeheerder, de muziek uit en gaan de lampen aan.
Op het tijdstip van sluiting hebben alle bezoekers de MFA verlaten en zal enkel het personeel aanwezig zijn voor schoonmaak werkzaamheden
*In geval van een vergunning plichtig evenement kan en mag er van deze tijden worden afgeweken.
Ruimtes
- Alle ruimtes mogen enkel worden gebruikt voor doeleinden waarvoor men heeft gereserveerd.
Indien een ruimte niet in gebruik is mag in overleg met de coördinator reserveringen of horeca beheerder de ruimte worden gebruikt. Alle ruimtes worden na gebruik veegschoon achtergelaten
Alarm
- Tussen 07:30 uur en 01:30 uur is het alarm automatisch uitgeschakeld.
- Tussen 01:30 uur en 07:30 uur is het alarm automatisch ingeschakeld.
- Het automatisch in- uitschakelen van het alarm kan als volgt worden aangepast:
- Uitschakelen: op het hoofdkastje ga je naar MENU (links onder)
- Toets je persoonlijke code in
- ENTER (rechts onderin)
- Inschakelen: kan weer via de app
- Indien er van de automatische tijden wordt afgeweken moet de persoon die afsluit het alarm weer inschakelen.
- Indien er moet worden afgeweken van deze tijden meld dit via info@agathaleeft.nl